Thursday, October 18, 2007

Salam Syawal


Dah masuk bulan Syawal dah..how was your Syawal? It didn't start off very good for me as after breakfast, saya muntah 2 kali - perut still tak ok and I can't consume any of my favorite rendang pedas berapi for fear of having to visit the loo too many times. Selalu pagi Raya takde la nak nangis sgt pun tapi this year..isk, isk..sakan. Salam mama, teringat Mama susah payah tolong prepare nak gi Umrah, tengokkan aku bila sakit, basuhkan kain baju.. bila salam B lagi la.. how grumpy I was when I was sick, macam mana dia jaga aku bila kat Mekah, camner sabarnya dia layan aku time aku sakit teruk, picit kepala bila pening, urut badan bila lenguh.. I lap u forever bebeh!

Went back to Pahang by 11am, singgah Temerloh rumah kawan B and then terus ke kampung. Sian mak kelam kabut sorang2... malas nak citer panjang pasal ni, I've warned B about this and I've proved that I'm right, yet again. We had a long talk in the car on our way back to KL about the situation on first day of Raya - how I hate it to happen, how I'm ever willing to be in Pahang the day before Raya and the morning of Raya but B insisted that he would still prefer to have more days in Pahang and therefore decision stays - he wants to celebrate in KL first, then balik Pahang. We mutually agree on the decision but this time (next year), he would then need to discuss with his brothers to ensure Mak is not left alone to attend to guests on the Raya morning. *sigh*

Banyak bawak balik buah tangan dari Mekah for his family - so semua dok try2 baju..am happy :D. Despite my health condition, I think this Raya is quite ok, cuma aku tak berani nak sentuh lemang dgn benda2 pedas. Main mercun tak hengat dunia, berdentam-dentum sana sini. Bila kat kampung, puas dan selesa sket main mercun compared to my house. Kalau kat rumah, risau sbb kereta kiri kanan, but bila kat kampung, bleh main mercun kat tanah lapang. Siap berlawan bunyi dgn kampung sebelah *evil grin* Geram asyik ambik gambar tak menjadi, aku ambik video masa these gila kampung boys dok bakar mercun. Seronok dengar citer diaorg main mercun masa budak2 dulu..lain adventurenya budak kampung dgn budak bandar :D

Ini bukan budak2 yg main mercun, bapa budak yg lebih2 hik hik

I came back to KJ on Monday night as I need to go on medical checkup appointment on Tuesday. Sempat gak Tuesday tu dating dgn B - as usual the bowling and movie date. We watched 'I Now Pronounce You Chuck & Larry' - yer, saya amat ketinggalan and movie tu mmg hilarious, ringan rasa kepala otak ehehhe.

Wednesday dah start keje - boring, keje berlambak-lambak (padan muka MC panjang).. korang ni bila nak start keje ni? Tak reti2 nak balik lagi ke? - ayat dengki ehehhehe.

p/s Oh, ada yg dah privatekan blog, tak invite I pun? *merajuk*

10 comments:

Cosmic_GurL said...

Ala i tak sempat tengok "Chuck n Larry" movie tu laaahh!Kena beli dvd la gamaknyer..sian u raya tak sihat. Bila lagi la kan nak melantak rendang tak ingat dunia melainkan masa hari raya..hehehe...

Norliana Abdul Rahman said...

aku dah cukup2 makan benda rempah2 and pedas during raya... si balqis plak sampai cirit..sian dia.. btw aku pun ketinggalan lah tgk movie.. uwaa.. bila maid aku nak balik nih..nak pi dating gak tgk movie!!

di.di said...

same here.. aku pun sakit gak time raya.. lemang and rendang aku jeling jer.. skang ni baru terhegeh hegeh nak makan...

bila buat open house?

Zetty said...

so schweeetttt pix yg atas tu.

neomesuff said...

you got a very mithali darling - good good..
take very good care ya...

Syoknyer main tembak2 mercun - tp gua tak berani wo - alergic bende suka meletop nih hehe

Amy said...

Sherry - Kat GSc 1 Utama still showing la..pi la tengok. Tu la, tak berani nak sentuh rendang.. ni dah seminggu lepas raya, aku ngidam nak makan rendang nih..isk

Konot - Citer tu 18pL, so Balqis tak bleh ikut tengok ehehe

Zal - Tu la, baru sekarang terhegeh2 nak carik..open house? Tak la kut beb, aku mana ada umah sendiri..malas la

Zetty - Thank you darling!

Kak Nomee - Alhamdulillah.. insyallah harap2 sampai ke akhir hayat la dia sayang kat kita.
Amy asyik tutup tinger masa diaorg main tuh, kuat gila!

Anonymous said...

akak amy.. mat ari raya.. baru buleh baca blog akak sbb seminggu cuti wooo... cian akak kena gastric.. tu la...rugi dah raya tak merasa rendang.. takper.. takper.. akak wat la umah terbuka pastu masak rendang kay...leh makan..hehehee.. take care.. jangan culas makan ubat..

Amy said...

Sha - Selamat raya! Culas tu mende apa? Kak amy terpaksa tanya abg Zul sbb ingatkan perkataan tu org pahang je cakap ehehehhe.

Anonymous said...

akak, apa la..culas tuh sama dengan ngelat, malas, tak mboh or sewaktu dengan nyer.. abg zul tak tau ker?isk..

Anonymous said...

Sha - Sungguh akak tak pernah dengar perkataan tu tapi lepas tanya Abang Zul, dia bagitau la apa makna culas tuh..:D