Thursday, September 29, 2011

Triple celebration

Alhamdulillah..

I'm due to get my increment this month. And lepas tu memang ada bonus payout 1st cycle this month and 2nd cycle Jan 2012. Sepatutnya tak eligible pun for 1st cycle ni sebab only to those yang confirmed by 31st Dec 2010. I was 1 month too late. Tapi boss-boss kata nak cuba recommend supaya aku eligible sekali. Ada rezeki aku this time, syukur. Dan yang ketiganya turn aku dapat duit kutu..maka triple celebration la. :)

Maka cepatla sedikit hasrat membeli kereta tu. Local or Japan? Kena tunggu next year. Aku nak tunggu Jan 2012 punya bonus sekali. 3 bulan je lagi. Lagipun rugi kan beli kereta hujung tahun, I want a 2012 car. If current car aku ni elok lagi, memang aku takkan consider beli kereta pun. Tapi bila dah macam hidup segan mati tak mahu je kereta tu, memang kena la beli. This would be my first owned car. Yg sebelum ni ayah tersayang yang sponsor :). Cukup lama dah kereta tu, 9 years. Jadi hasrat nak travel dan pelbagai benda lain haruslah ditangguhkan dulu to give way for this first.

Doa-doakan rezeki aku terus murah eh..thank you :)

2 comments:

Linda said...

Alhamdulillah..rezeki terus murah, InsyaAllah...

next year gathering boleh naik keta baru!

Amy said...

Aminnn. Tq beb. Uish dah pikir Syawal next year eh? Insyallah, walau hanya keta local, tapi baru kut. Hopefully jadi kenyataan.