Monday, June 18, 2012

Germany made it to Quarter Finals!

Cakap pasal bola la plak. Untuk Euro2012 ni aku sokong Germany. Setelah sekian lama agak 'membenci' team ni but sejak World Cup 2010, Zetty dan kawan aku lagi sorang, Lenny berjaya mencairkan hati aku dan bila aku tengok2 game Germany time tu rasa cam best gak la Germany ni..so since Euro2012 ni takde Brazil (nama pun Euro kan), maka aku beralih arah menyokong Germany ler.

Start dari 9th June, mata tak yah cakaplah..memang rabak. Mana taknya satu game start 11.55pm, satu lagi game start 2.45am. Tu pun habis pilih dah tengok, group A memang aku tak layan langsung. Lebih pada layan Group B, C and D. There was one time untuk dua hari berturut2 aku hanya tido 2 jam..gilers. Boleh bayangkan kat office aku camner? Eyy maintain ok, takde nak ambik2 EL/MC, nak rehat sejam dua di surau..takde yer. Not me.

Kedudukan terkini, Germany is through to the next round which is quarterfinals. *clap*clap*. Happy :) sebab dlm 3 game kumpulan, dia menang semua. Malam ni nanti tunggu game Spain vs Croatia and Italy vs Ireland. Hati aku kuat mengatakan Spain and Italy akan masuk Quarterfinals. Hopefully Germany boleh jumpa Spain time final, dan kemudian membalas dendam tahun 2008 masa Spain menang dulu. Tapi Zul sokong Spain, dan kawan baik ku jua, dan Che Na gak rasanya hehe. I mean, if Germany kalah, biarlah kalah dgn team yg terbaik, gitu (ayat penyedap hati tapi aku nak Germany menang wehh!).

Camner aku bleh minat bola? Aku rasa time sekolah menengah aku start layan, macam suka la Selangor and Johor sbb ada Abbas Saad, Alistair Edwards..kira pemain import agak hot la time tu haha. Then dah masuk U, aku dah minat2 dgn Brazil/Italy punya game. Brazil juara World Cup tahun 1994 kan. So bila aku dah dekat U, aku layan la world cup 1998, buat kat France masa tu. Aku nangis (dah memang dari dulu penyakit nangis ni) tau Brazil kalah dgn France kat final. Aku rasa macam tak adil sebab France tuan rumah, and referee macam favor dgn France..gila emo aku time tu. Dahlah pagi2 buta layan sorang2 kat rumah, parents aku dgn Tiyah confirmlah tengah tido.


Sejak dari tu aku memang tak bleh tengok France, dendam kesumat sampai ke hari ni la. Haha..gila nyampah dgn France. Walaupun tahun 2002, Brazil got back the World Cup title (mengalahkan Germany time final). Tahun 2002 was sweet sebab masa ni dah kenal Zul, and dia pun kaki layan bola. Time ni plak game buat kat Japan/Korea so bleh layan bola 8pm, 10pm macam tu selalu gak la tengok kat mamak dgn dia and few other friends.


Dah kahwin dgn Zul tahun 2003, baru aku start layan Euro2004. Time tu rasa sangap je nak tunggu World Cup 2006, so aku layan ler Euro sbb lebih kurang game antara negara walaupun benua eropah je. Italy menang World Cup 2006, minat gak Italy time ni tapi bila Euro2008 cam kurang menyengat dah Italy. Zul dah dari dulu minat Spain, kalau World Cup dia suka Argentina..bagi dia Spain dgn Argentina mmg ada good players. Betul la dia cakap, kalau tak takkan Spain menang Euro2008 and Worldcup 2010. Perghh.


Jadi idak ler aku suka bola semata2 nak impress seorang lelaki, aku memang suka dari dulu. Tanyalah Zul, aku lagi emo bila tengok bola. And sedang cuba memujuk dia utk kembali menonton bola di stadium. Dia tak suka sebab sesak. Aku plak rasa yer, memang sesak tapi kepuasan tu bila duduk depan padang bola tu, tak terungkap dgn kata2. And aku happy sebab kat office ada kawan baik yg minat bola gak..susah woo nak jumpa kawan pompuan yg suka bola gak yg bleh sembang2..yer ah sembang dgn staff2 lelaki kekadang diaorg macam ingat pompuan ni bukan tau sgt pasal bola. I admit, aku ada gak la some bimbo moments about football ni tapi banyak aku belajor dari Zul cara kira points, offside, penalty, bla bla sampai aku tahu ler gak. Cuma sebab aku kurengg sket layan yg club2 ni, tahu EPL, Chelsea je so aku byk ler tak tahu sgt nama pemain.


Kat rumah sekarang ni, aku dah beli suratkhabar Metro hari ni sebab ada jadual ni, senang nak tengok. Siap boleh tulis. Just bear with me for another 3 weeks sampai Euro ni habis yer hehe.

No comments: