Monday, January 28, 2013

January jinx kut

Last week Rabu malam, tekak dah rasa perit. Tapi aku mmg tahu salah sendiri sbb Selasa malam tu, I was actually doing some work at home, sampai 3am kut. Dahaga, pegi peti ais, ada hati isi air dan tambah ais lagi. Rasakann.

Khamis public holiday kan, aku terbaring lesu. Badan panas. Aku rasa biasa je, tapi Zul ckp panas. Selsema dan batuk. Gi clinic petang, Zul teman aku makan kat mamak kejap, hantar aku balik rumah and off he went to work. Friday was actually a scheduled leave for my company but there was major exams going on so aku tak sampai hati tak pegi. *sekeh kepala sendiri*. Morning and afternoon session plak tu. Memang yg afternoon session tu kaki aku dah lembik dah. Berjalan kejap, yg duduk lagi lama mujur la kawan2 memahami condition aku.

Sabtu pagi pun ada exam lagi, pegi lagi. *geleng kepala*. Sabtu petang dan Ahad seharian tu aku memang di awangan je. Batuk yg menangkap kepala, jadi migraine pulak. I got a feeling yg BP aku pun naik sekali tu yg tak kebah2 sakit kepala. Tengah2 baring sambil Zul tolong urut2 tengkuk and my back, aku kata "Dulu demam teruk pun January jugak tahun lepas sampai ambik MC". January jinx kut, theory aku hehe. 

Hari ni dah Isnin, besok nak keje dah. Hati berangan Ahad dan Isnin aku mmg nak mengemas/mencuci habis rumah ni..tapi badan tak larat. No point pushing, and it's not a competition pun. Malam semalam aku gagahkan diri lap meja makan, tukar alas meja, vacuum bilik, ruang TV dan ruang tamu, tukar cadar katil pastu dah terbaring balik, campur dgn period pain 1st day, memang 'nice' combo lah. Jadi dapur je la belum sental, pelan2 la nanti.

I'm so glad that it's gonna be a 3 working days this week. Still busy with exams, and weekend nanti ada cousin's wedding side Ayah in Shah Alam. I miss Mama too, dah 5 hari di Hong Kong pegi jalan2 dgn kawan dia. So I am looking forward to overnight in KJ Khamis nanti.

Gila bosan entry ni..tapi nak tulis jugak. Hehe. See ya. Doakan aku cepat sembuh yer. Amin

No comments: