Wednesday, January 03, 2007

Ako Mustapha

Ayah organized a party for me to celebrate my recent success.. there were a lot of people. Yg heran tu ramainya la nak ambik gambO dgn aku.. adduh.. tengah jalan naik atas, I saw him.. Ako, one of Malaysia's malay actor.. dia ni takla handsome gila, tapi aku suka tengok dia, muka dia manja...hmmm soothing.

Aduih.. aku cakap dlm hati "Rilek, cool, cool". He was about to walk past me with his girlfriend beside him when suddenly he gently touch my hand and asked "Amy, bila you nak ambik gambar dgn I pulak?" Aku terkedu kat situ and tanpa mempedulikan girlfriend dia (hahah) aku ajak dia ambik gambar kat bawah. Sambil tu borak2 :


Me
: You tahu tak..I ada kawan nama Zied. Bila org tanya rupa hubby Zied tu macam mana, I
cakap handsome, macam muka Ako..heheh (trying to gigle dgn lembah lembut)

Ako : Ye ke? Hmm maybe I patut jumpa dia kan tengok we all serupa dak..


Me :
(giggle lagi)


Ako : So, kita ambik gambar kat sini? (sambil pegang lengan aku dgn lembut)..

B, saya dah balik..


Me :
Huh?

Aiseh.. mimpi yg indah ahahahhahahhahah. Bukak mata tengok, hubby aku baru balik keje la. Bukan Ako Mustapha..ceSSs.. ni bukan citer tipu.. tanya la hubby, mama dgn Tiyah. Kat semua aku dah citer mimpi aku yg indah pagi tu ahahha. Kena gelak la jawabnya.. BERANGAN!
Yg musykil naper bleh sebut Zied sekali dlm mimpi tuh? Maybe sebab sebelum tido tu, aku baca blog Zied kut, tu yg sampai mimpi sebut Zied..aiyark..

Sebenornya kan, aku ni tiap2 malam sure ada jek mimpi.. tak kira la mimpi ngeri ke, sedih ke, happy ke..tapi mesti mimpi. Dah puas dah amalkan petua macam2, tapi sure mimpi gak ehehe. Tapi B suka dengar aku citer pasal apa yg aku mimpi malam tu, most of it we just laughed it off sebab tu kan mainan tido.. but it gets creepy when I sometimes stumbled upon a situation that I've dreamt before, dialogue semua sama je.. sheesh, tapi jarang sgt la nak berlaku. When it happened, I will tell B. iSk apo nih..

Masa aku citer kat mama dgn Tiyah over breakfast, B yg dok gelak2 tanya :

B : Masa tu saya kat mana? Tukang ambik gambar ke?

Me : Takde...awak takde langsung dlm mimpi tu, kaco jek.

B : CeS!

Heeeheh sorry B.. I still love you berry berry the strawberry much ok?


Ako Mustapha, taken from here

Tak pernah plak aku mimpi artist sebelum ni..korang pernah? :P

9 comments:

Anak Ayah said...

Milia, berbalik pd entry 'yg sedih, yg happy 2006' tu, jangan lupa belajar buat puding laici from Mama Zizah sama yek? pastu ajar auntie teh lak. actually kan, kalau ada free time, aunti teh pun nak blaja menjahit from Kak Zah, from baju sampai tudung meja...

Anonymous said...

Terpedaya gak memula aku baca tadi. 1)Pasal party tu (tak jemput pun), 2) Pasal 'recent success tu '(amende nye?) 3)Pasal Ako datang party tu (bapak kau kenal ke?). Tup-Tup mimpi. Mangkuk kau.

-Normi-

Anonymous said...

lorr ko nih...aku cam nona gak..mati2 ingat betul eehehe baru nak marah ko tau! aku suka tgk muka ako tu!! heheh but if mimpi ko betul2 jadi realiti, jgn lupa jemput aku!!!! heehehehe

Z.Y. said...

WAHAHAHAA LAWAK TAHUN BARU KE NI?? sampai buleh sebut nama gua siotttt ikan glamer sekejap aku.. tapi mmg betul, laki aku sampai skrg perasan dia mcm ako mustapha cos of the many comparisons that many ppl have made.. blechhh i didnt think so at all the 1st time i met him pun.. mata aku juling kot masa tu hihiiii

Anonymous said...

Sorry la kawan2..buat lawak tahun baru..tapi betul weh aku mimpi tu. Terbayang2 lagik muka dia dan sentuhan dia di lengan ku aahaha *gatai*

Non - thanks for the well wishes moah

Aunty Teh - puding laici dah pass la,mama dah bagi A++ dah, dah 2-3 kali buat dah..meh ah makan ;)

Nomee - Hihih cakap kat baby dlm pewot tu jgn marah aunty tau!

Kod - CeS, kalau aku tahu aku nak mimpi Ako, sure aku jemput ko dlm mimpi aku ahahah.. suka kan tengok muka dia..very the manja one.

Zied - Betul apa muka dia cam Ako. I got a colleague in the office pun muka cam Ako, rambut pun sama. I should ask him, Ako and ur hubby Jimmy to sit together and we'll compare eheheh

cpj said...

hahaha!!! kuat berangan lah ko nieh makcik oiyy!! :p aku nak mimpi 3 bulan tak skali tau.

Amy said...

Aduh nak buat camaner cik Pijah, hari2 aku sure mimpi.. siap besok tu hubby kena tadah telinga dengar aku citer aku mimpi apa malam tu, aku pun pelik la dgn diri aku ni..

Anonymous said...

den tertipu wei...baru nak rasa jealous..terus tak jadi ;p

Anonymous said...

keh keh hiemash..aku dok tunggu ni, bila nak mimpi Ako lagik..:P