Wednesday, January 31, 2007

Malam steamboat


Tonight, had buffet dinner kat SEOUL. Remember my post that I helped my friend to pack hampers tuh? She decided to treat us for dinner and my colleagues had choosen the place. Aku memang tak pernah langsung gi ke Plaza Pantai ni. So, gua ikut je.

Masuk jek, aku dah fascinated dgn interior dia. Lawa la. And the variety of food, fuyOo..well, call me jakun tapi seingat aku yg jarang sangat makan steamboat ni, aku memula ingat cuma ada basic segala mak nenek fishball dan yg sewaktu dengannya jek. Tapi rupanya, mak aii macam2 ada! Pastu ada daging, lamb, chicken, sotong dia marinate dgn kunyit, ada yg marinate black pepper...tak cukup dgn tu,ada buah macam2, jelly manggo yg sedap gila, ada ABC, ice cream..and the list goes on. Oh ya, sos for the dipping pun sedap, ada 3-4 different sauce and also coleslaw and salad...pendek kata (ceSS padahal dah detail gila description!), yummilicioUs!!

Memang kenyang..bleh tengok dari riak wajah kitaorg yg happy kekenyangan! Hehehe the buffet is RM31.88++...and aku rasa worth it kalau bawa orang yg mmg kuat makan (read :men). Meja sebelah aku tu, dalam 12 orang, tak sudah2 makan, dari mula duduk sampai kitaorg balik dari sembahyang Maghrib, diaorg still dok ngadap lagi..gila selera diaorang makan!.


Muka budak2 kenyangggg..


Taken from it's website

Balik, me singgah rumah abang..rindu sangat dah kat Adam and mama lak citer semalam how dia dah pandai sebut 'Ya Allah' and sibuk dok sembahyang cara dia..waduh. He was jumping up and down when he saw me at the gate :). Sekarang ni dia suka pakai jubah comel yg besan mama belikan kat Mekah, baru balik haji. Adam is so comel when he wears the jubah. But susahnya la nak ambik gambar dia, asyik tukar expression muka in split seconds. GRrrrr, tak bleh duduk diam. The many faces of Adam....yg berjaya mengorek tayar keta tu lepas 10 minit aku belikan dia..haiyOo


6 comments:

Norliana Abdul Rahman said...

seoul!! i've been there once. sedap gilos. mmg teringin nak pergi lagi!

Zetty said...

i've been there too. agak mantap la food kat sana. memang boleh pegi berkali2. Jom kita ke sana nanti :D

Anonymous said...

Kak.. tak puas laa baca blog ko.. me want MMORRREEEE!!!!!!!!!!

Amy said...

Konot & Zetty - Tu ah, mmg puas hati sampai gua rasa perut ketat giler ok! Hahaha..I couldn't believe the variety of food..banyak gilos. BUt frankly speaking, tak minat sgt kalau too much steamboat, so kat SEOUL ni sbb ada black pepper meat, lamb and chicken, so bleh cover rasa too much of udang tu..
Jom, jom..kalau buat birtday celebration and minimum of 6 people, can get 50% u know... good deal I must say!

Mel - eheheh..bila nak belanja mcDonalds ni?? Apa kes sekarang? Gua dah baca blog lu..hang in there ok? *hugs*

Anak Ayah said...
This comment has been removed by the author.
Amy said...

Camner comment tu boleh dideletekan oleh author sedangkan saya la authornya yg tidak tau menahu dan tidak login pun di waktu itu? Creepy. RAsanya aku pernah try delete comment aku di dlm blog org lain, tak bleh pun. Hanya autor je ada authorisation kan? What did u write Auntie Teh? :P