Monday, June 11, 2007

Sombong budak ni!

Kalau saper baru kenal aku, mmg cakap aku sombong. Sebab? Aku tak banyak cakap (dgn org tak kenal la, kalau dah kenal...perghh non stop!)... I got this "Dulu, aku ingat ko ni sombong, takmo cakap dgn orang" like too many times already.

Aku susah nak start conversation especially dgn strangers.. ye, one of my (many) weaknesses. Tadi kat gym pun macam tu, org workout sebelah aku..aku buat dunno. Org bulu lebat busuk sebelah aku, aku lari gi tempat lain :D. At the locker area, I see this bunch of Malay girls, talking, laughing..I'm sure they got to know each other only after joining the gym. Adakah aku bother utk pergi kenal2? Tak... aku buat hal sendiri. Tapi kalau org tegur aku, aku senyum..aku cakap. Org tanya sepatah, aku jawab sepatah..aduih.

Masa tunggu lift nak ke car park, ada one macho chinese guy tegur "Baru habis workout?" Of course la, takkan baru nak pegi kut kalau dah nak turun ke car park kan? Tapi, I know he's being nice and polite and wanted to start a conversation..so I just nod and smile. Pastu masuk lif lain - dua2 lif terbuka, and patutnya kalau nak sambung conversation, masuk la lift yg sama dgn dia kan? Aku gi masuk lift yg lain. Pastu cakap kat diri sendiri "Buduh betul" . Mesti mamat tu rasa insulted. Not that he trying to ngurat kan? He is just being polite.. arghh..I hope I don't bumped into him again..isk. Hopeless la aku ni.

But there are times that I wished a conversation never strike - like alone in a taxi, or waiting for my turn in the hospital for the routine checkup. I would rather bury myself in a storybook, or any magazine/newspaper. Sebab aku takmo org tanya aku soalan2 yg aku malas nak jawab, macam "Sudah kahwin?" which will lead to "Berapa anak?" and after that "Sudah try bla bla bla-mind your-own-business la" questions. Aku tahu some are being polite and wanted to start a conversation but I'm so not good in this.

Muka aku yg garang ni pun satu hal la. People often mistaken my face emotion and thought that I was bored/sleepy/angry when in actual fact, I was just in my usual selamba-takde perasaan face. How? Tak tahu la nak describe. Those closest to me will know kut. And I am so lambat warm up in the morning. My roommates Rosnah and others will be able to testify this. Bila bangun pagi nak gi kelas, I would not utter a word. The only word that came out was when I woke some of them up, and then after that aku diam je, dari mandi, bersiap, drive to class...dah sampai campus, breakfast.. baru engine suara aku jalan - baru la sembang non-stop. Keh keh...sampai sekarang tau? Dah kahwin pun camtu. And now that hubby leaves at 7am, and aku masih mamai2 belum siap, he only kisses me goodbye before he goes. Dia pun dah paham enjin belum hidup :D.

Itu lah aku... memula je macam tu, when you finally get to know me, you will love me and could not resist me - ya Allah, perasannyaaaaaaaaaaa!



Oh, aku nampak Kevin Zahri kat gym tadik - like OMG body dia. Padanla jadik trainer. Seperti biasa, walaupun dia senyum, aku buat2 tak nampak je..konon tak heran la. Tapi sebenornya, aku conscious dgn bau badan ku yg berpeluh sakan. Cover konon! Hmmphh Amy...Amy..

10 comments:

Roti Kacang Merah said...

ek, eh... kak lin pun macenggitu, and the same comments I got from my friends, too! tapi masa kak lin teenager la. hehe. Dah tua-tua ni ya Allah jangan la cuba mula terus potpetpotpetpotpet...

Norliana Abdul Rahman said...

iskk..sebijik cam aku... and btw.. KEVIN ZAHRIIIIIIIII!!!!! FF summit ek? dia trainer ek? iskk..lepa sni aku pi summit plak lah!

Anonymous said...

sape yg lahir 4 nov mcm tu kot mie

Zetty said...

jom kita jumpa, aku nak tengok kau sombong ke tak.

Arena said...

Babe,
aku masa study cam tu dulu, sampai la kerja.. lepas kawen jadik lain.. sebab dapat a good hug and kiss in the morning kot..hahahhahah..terus hilang moyok aku.. a good way to start the day..

Amy said...

Kak Lin - I think I got this from Ayah kut, coz Ayah pun tak banyak cakap kalau dgn kawan-kawan Amy, tapi kalau yg dia dah biasa, amboi - ada je topic. Mama tak - peramah dgn semua :D

Konot - weh, bukan trainer kat Summit. Kut tak, mahu hari2 aku sanggup pegi - balik kul 8pm dari opis pun rasa kuat lagi nak pegi. maksud aku dia trainer masa AF4.. aku rasa dia dtg Summit tu nak jumpa kawan2 je kut sbb dia sembang2 dgn trainers sana.

Cik Ros - Aku pun ghaser ghitu- kalau dah Scorpio tu angin dia lain macam kut. Tapi kita best kan Ros? Keh keh amacam, beli dak baju?

Zetty - Jom.. erk, tapi saya ni pemalu sket lagi2 kalau jumpa celebrity blogger mcm you :D. Kalau ada cik pi, sure saya ok muahaha..

Arena - Keh keh, gua pun dpt gak tetiap pagi, tapi lepas dia pegi tu rasa sedih sbb kena travel asing2 kan..terus monyok balik.. 9am ke atas baru dengar suara aku kat opis :D

Norliana Abdul Rahman said...

ohhh... hmmphhh... aku ler salah paham ni. oh well.. terpaksa lah aku stick kat FF SPK yg tak de sapa2 yg menarik pun... buhsan.. kurang motivation aku..

Roti Kacang Merah said...

update pleaaaaaaaseeeee uwaaaa

che'fara said...

u if meet up with me mesti macam bosan.sebab i bosan.serious neh.hehe.

Amy said...

Kak Lin - Busy banget la kak.. mmg la Amy kalau update kat rumah je, nak busy mende .. tapi bila sampai rumah dari opis pun dah malam, terus kong atas katil :D

Che Fara - Halo? Kita lagik bosan dari awak la, at least awak ada gak la happening-happening dlm life awak. Kita takde perkara menarek berlaku ok? Camner pun, kita rindu awak kat sini :P