Sunday, July 01, 2007

A greeeaatttt weekend (Part 1)

As usual, too many stories to tell and so many pictures to post. So, I decided to break it into two parts. As told in my previous blog entry, I attended my friend Azira's wedding on Friday. She was my classmate way back during college, PPP time. Even masa English class, our very first semester there. She was this very-very shy girl in the class, unlike others yg riuh, kecoh and gila like me. We kept in touch every now and then thru phone calls and smses. Bila dah start keje, probably because of her line of duty, amboi macam bertih jagung le plak! Cakap tak berenti aku nak mencelah pun susah :D.

Anyways, it's her big day - a long awaited one coz I received her card more than 1 month before her wedding and I keep reminding hubby that he needs to leave early from work on 29th June. Well, susah sket nak cari Dewan kat G.ombak tu probably because hubby and me jarang pegi this side so we were on the phone with his friend who is staying in Keramat and really know the area. I mean, very detail. He could remember every building on our way there so that makes it easy for us. Although the card says pengantin will arrive at 8.15pm, we only arrived there at 8.40pm. Luckily pengantin tak masuk lagi. Was looking around for familiar faces tapi tak nampak2 si Emmi dgn Jue.

Lepas pengantin dah masuk baru la Emmi called and I shifted to her table. There was Jue at the same table and Nadhrah in another table beside us. Aiza was sitting in another table with her family... but still bila kitaorg dah berkumpul tu,macam2 la..kecoh and gelak2. Happy bila dapat jumpa kawan2 lama. Semua bawa junior masing2 :D. Nak dekat balik tu baru nampak Azie, clad in red kebaya.

And of course, sessi bergambar wajib la kan? Thanks to hubby yg aku tengok dah berdiri lama sebelah photographer bertauliah ready to take my pictures with my friends and even took pictures for my friends' cameras. Love u B! He knows how happy I was surrounded with friends.
Balik tu singgah sekejap kat rumah 'tour guide' tu kat Keramat, tengok gambar2 masa birthday party anak dia..that we could not attend coz we were in Kuantan. Balik tu aku dah mula cranky sbb ngantuk yg teramat..rupanya red flag, patutla rasa moody gila these few days.

Saturday morning, I decided to go to Sogo coz Mama kata ada sale - she went there the day before with my Mak Lang. And I was looking for a perfect pair of pink sandals/shoes like forever. Whenever I have the time to go, ada je la tak kena..kasut cantik, takde size plak. Or kalau ada size, tak menarek plak aku rasa. So, mission ke Sogo mencari kasut.

Oh, before I go to Sogo, I went to Summit to buy tickets for Transformers - for hubby. I didn't want to watch it coz tak minat and so, I asked him to make plans with his office mates to go. I've tried online booking and sms, semua full ok..like seriously..gilo ke apo semua nak tengok citer tu? Tak paham den. So, kena la resort to traditional way of queuing up to buy tickets which I really hate. Kat Summit,only front row available,bleh? I rang hubby and he said it's ok.. iskk..sanggup tuh?? Then I decided to check it at Sunway pyramid (gila sayang kat dia sampai aku sanggup redah 2 shopping complexes ni) and kat situ pun tinggal the first two rows. Belasah je labu.

Back to Sogo, gila ramai orang ok? And I joined the crowd to see what is the madness about. Rupanya ada Voir and SODA sale.. gila murah..dari RM70 plus jadik RM20 plus... and none of them could fit me..arghhh!!! I so hate my boobs and body at this moment. Kepada sesiapa yg kurus2 tu TOLONGLA pergi ke Sogo dan borong the tops and pants..murah la. Dah frust di situ, aku gi ke bahagian kasut - 2 floors of shoes and none that caught my eyes. Terserempak dgn Yan plak kat situ.. so chit chat and citer pasal wedding Azira and who I met there.

Had lunch and then Mama ajak pegi ke Ampang Park sbb kasut kat situ pun ok..on the way ke basement parking, I snap this picture - lautan manusia kat Sogo :D
In Ampang Park, walaupun tak jumpa yg pink, aku gi beli plak another 2 pairs of sandals - one brown and one black. Gila kan? Terbang duit den RM130 - kena duduk senyap2 lepas ni :P. Mak Lang had invited us for dinner that Saturday to celebrate her birthday since both her son is in KL at the moment. Only Hafiz could not make it as he is working in Kerteh. More about this in my next post.. my period pain is killing me and I' having this hot water bag with me :(


9 comments:

JueOny said...

Amy..

Hubby hang bleh jadik professional photographer...byk gak gambaq dia leh tangkap....camera aku ada 2kpg jer...isshhh geaammmm
Terubat rindu aku mlm tu...jumpa hg, aiza, emmi n nat...

cpj said...

aaah.. a few familiar faces i see attended the wedding.

Anak Ayah said...

LAAAAAAAAAAAAAHHH. A.Teh pun pegi Sogo on Saturday. But most of the time me and Uncle Sugardaddy were at the baby and men's department. Sebab tu tak jumpa kot. Tapi memang le ground floor to horror sbb ribuan manusia...serabut!

mama tinie said...

macam tauuu jeee rumah kawan kat keramat tu ... hehehhe...nasib baik orang balik kg minggu ni kalau tak mesti org menempel kat rumah org keramat tu jugak .. lama tak jumpa amy .. :)

Anonymous said...

masing2 rupa dah lain ek... ko je yang maintain amy. yang lain tue, rasanyer kalau jumpa kat tgh jalan, susah nak cam kot... -laila-

Nomee said...

Dia kahwin ngan boyfriend dia dulu tu ke - masa tengah belajar dulu? Oi... lamenya 'kawan'.

Amy said...

Jue - Tu la pasal, aku balik tu dok tengok camera, hui banyaknya gambar. Dia mmg suka ambik candid gambar aku, lagi2 dia tahu aku suka letak dlm blog. Sporting sayang aku nih! :D

Cik Pi - It was good to see them again..really! Nanti kenduri Cik Pi, sure lagi ramai bleh jumpa..:)(perasan macam la nak dijemput ek?)

A.Teh - ler..kalau tak bleh jumpa. Mama and me had our lunch there..

Ayen - ehehhe kalau takde bob, mmg sesat le aku dgn Zul. Laki ko ada kat luar masa kitaorg sampai, dia baru balik..So kedi sembang jap dgn Rul baru masuk umah Bob..ingat kut ko tido ke time tu sbb dah lewat.

Laila - welcome! first time tengok ko ngomen kat sini. Mana ada maintain weh, maintain gemuk ada la. Maybe sbb aku tak beranak lagi kut, kut kalau dah beranak, muka aku pun jadik lain kut. Kem salam kat org2 bank negara :)

Nomee - Erk, setahu aku org lain la. Sila tanya dgn yg empunya badan yek? :D

di.di said...

i ajk jemputan utk majlis cikp... kalau nak card, kenalah contact i bukan nyer cikp...

p/s: pengantin takleh buat kerja :P

Amy said...

Diva - Ko mmg suka kan balas comment aku dlm blog Cik Pi kat sini plak. Keh keh :D