Sunday, August 12, 2007

Another weekend passed by

Went to Konot's wedding last night. Buat kat dewan 3K in Subang. Kitaorg bertolak like 5 minutes before 8pm, after Maghrib and arrived there at 8.05pm, dekat je kan? Saw Balqis in person for the first time. Siap salam cium tangan, sungguh comel la Balqis tuh. Sayang tak dapat ambik gambar dgn dia, masa time balik tu dah tak nampak dia, ramai ok kat kenduri tu, meriah.

Konot lawa siot, cun...phewiitt!! Padan dgn Mr Photographer tu. Masa aku sampai and makan, nampak Agus tapi malu nak tegur, dia bukan kenai aku pun. Then lepas dah makan, baru nampak Wan Faezah dgn Elly. I went and join them while hubby went for his ciggie break.

Farah and Hadi were there too. Nampak Adam handsome dgn baby girl diaorg yg cute. Aku dah nak balik dah time tu. Ingat nak ambik gambar kat entrance je dgn pengantin tapi Konot ajak ambik kat pelamin, cewah, rasa nervous je - bukan nervous sbb nak naik pelamin, tapi nervous takut pelamin tu roboh bila aku naik :P. Lagipun baju yg aku pakai tu baju baru, and the tailor buat kain tu terbesar especially waist line, ter extra by 2-3 inch, I had to basically fold it 2-3 times and making my waistline look bigger than it already is *sigh*

I also saw Rinna, one of the students in my college. Tanya apa dia buat kat situ, rupanya dia relative Konot. Ler, small world kan? Aku harap dia tak baca la blog ni Konot, mampuih aku :D

To Konot, aku doakan jodoh ni kekal ke akhir hayat dan bahagia sepanjang masa with lots and lots of kids to come..AMIN

B ambik gambar candid masa tengah sembang dgn Mama after the wedding


Gambar tak terang sgt, I love the bead work Mama done to my baju, tak sempat siap, baru buat kat lengan baju aku dah nak pakai. Lepas ni nak sambung buat kat tengah baju plak. Baju Raya aku tahun ni dua-dua pasang pun warna brown jugak..naper tah?

12 comments:

cpj said...

pergh!! konot cun gillers!

eh! over tau! baju raya dah buat pakai gi wedding :p jeles tau! baju raya aku tak siap lagi. :p

princessren said...

amy: we were there too.. me, ET and sadry.. dtg pukul 9.30 .. sesat gillerrrr

Anonymous said...

Cik Pi - Bukan la..ni mmg baju untuk pakai gi weddings. Baju raya ada dua pasang lagi warna coklat. satu baru siap (mak jahit maaaa), satu lagi baru nak hantar..adduih parakk

Mary - Alah! I kinda expect Sadry and you two to come tapi tak nampak2. I went back around 9pm, hubby aku letih sbb dia baru balik keje 7pm. Kalau tak, bleh jumpa korang ek? Iskk..takpe next time, maybe wedding sadry? :P kalau dia jemput aku la..hihihii

Inn said...

i so wanted to go but dah promise my dad i'll pick him up and send him to johor. Tak merasa jumpa u lot.

She look radiantly happy kan. I'm so bias with brown (or green and purple/lavender/lilac/white :) so yeah - VERY nice.

Zetty said...

glamz akak!

Ayu said...

Amy.. thanks sebab letak gambo kawin konot.. boleh la jugak aku tengok dr kejauhan.. nk tunggu tuan diri letak dlm blog sah2 lambat lg.. hanimun dulu ..he.he... she'so lovely .. aku berkenan betul kaler green tu ... tp baju 'pengapit' kat tepi tu pun glam nampak ..:P

Amy said...

Inn - Me lagi bias coz I love weddings/engagement ceremony - there's something about it which makes me go "oohhhh" "ahhh". Yeap, I like lilac, apple green (like konot), brown, pink/white... been poisoning my sister's mind that pink and white will look nice on her wedding (whenever that will be :P). U patut tengok Konot live - mmg cantik!

Zetty - Glamz pun tak bleh lawan korang punya baju kat kenduri kawan you itu hari - gila vogue ok korang, baju semua mak datin punya class!

Ayu - Heheh tu la baru teringat Konot sure cuti punya..takde rezeki nak jumpa ko kat wedding tu Ayu. Teringin nak cubit pipi Amirah dgn Taufik. Pipi Balqis aku dah redah dah...:P Glam ek baju 'pengapit'. Buat kain ter 'extra' besar plak. Puas kontrol jln takut tanggal keh keh..

Norliana Abdul Rahman said...

thanks a million for coming amy! baru ler aku dpt nengok en zul nko secara live.. sungguh comey hang pa berdua.. :) btw balqis demam balik mlm tuh.. sob sob.. kesian dia...

gus said...

Hi! Thanks sebab bubuh link kat sini.

Nasib baik ko tak tegur aku masa tu. Kalau tak memang aku tersipu-sipu nak recall masa kat ppp, how embarassing. Aku memang kurang explore outside S01 boundaries masa kat ppp dulu. Yang sama kuliah lepas ESL pun aku ingat, tapi tak semua.

Apapun, kita reconnect kat sini dulu okeh. That should be easy since we have many mutual friends.

To konot, congratulations! We all wish you the best.

Amy said...

Konot - Huh? So fast? Dah keje balik? Cepatnya! *senyum gatai*
Keh keh comey dan tembun kan kitaorg berdua? Dah ler dia ni pendiam, Wan dah usik sket baru tersengih keh keh. Alah, sian Balqis. Dia takut Mama dia beralih kasih kut padahal tak pun, kan?

Agus - *blush*blush* tak sangka plak ko baca blog aku ni. Waduh, malunya! Aku banyak ingat muka, nama maybe kureng sket.. kalau budak2 S01 sampai S08 (ye ke?) ni kalau aku ingat pun, ingat muka. Tahu budak S, tapi tak sure Engineering ke IT. Budak2 Business sure la aku ingat ehehe. Tu la, actuallynya blogging/friendster ni banyak reconnect bebudak ADP3 balik kan - thanks to Chief Ghaz la. Si Ghaz plak senyappp jek.
*Btw, I read your blog too once in a while :P*

Roti Kacang Merah said...

hwaaaaaaaaaa dah la brown, ada beads lak tu....jealous niiii!!!!

Amy said...

Kak Lin - Hihihih jgn jeles!! Nanti Mama nak tambah lagik beads kat tengah-tengah. Alah Kak Lin kan tengah prektis gak per?