Saturday, November 10, 2007

Malasnyaaaaaaaaaaaa...

Remember this? About all the alphabetical characters? Hehehhe.. Well,jodoh kuat agaknya. Finally M is marrying K and their wedding is tonight. None of M's friends are impressed. And dari apa yg aku dengar dari adik aku dgn kawan dia, this K even dok perli2 lagi my sister just 2 weeks ago with words in ym like "Tak payah la nak marah2, nanti sampai giliran ko, ada gak jodoh nanti" lebih kurang gitu la bunyinya from what I gather. Memang WTF moment la.. tapi adik aku cool je, tak balas apa2... kalau aku yg emosi ni la..pergh, sure berdas-das aku jawab balik. Gila bangga sangat dapat orang kaya tuh? aduih...

Unfortunately, aku kena paksa pergi wedding tu mlm ni as a neighbour. My wise sister is definitely not going. Mama plak balik Perlis, so merangkap wakil keluarga la aku ni. It sure going to be boring.. Mama dah pesan berkali-kali kat aku. Jgn cakap apa-apa, jgn perli apa-apa..just pergi as tanda hormat pada familynya yg menjemput. Tu je. Whatever happen between M, K, W and my sister biar la Tuhan yg membalasnya. Ayah pun tak berapa nak pegi tapi kena pegi gak sbb Mama jugak. Mama is such an Angel, dia selalu ingatkan kitaorg apa yg my arwah grandmother always tell her , "Biar orang buat kita, jgn kita buat orang" ..*rasa nak tarik rambut ok?*

I hope this episode will be over and she is able to move on. Even kat Mekah, bukan saja aku doakan adik aku bertemu jodoh, tapi bertemu jodoh dgn lelaki yg baik2, yg akan guide dia and yg akan sayang dia ke akhir hayat. One that will make her happy and feel beautiful just by being with him..AMIN.
Picture taken here

2 comments:

di.di said...

kalau aku jadik M atau K.. pedulik lah org lain suka ke tak, janji sendiri happy, sudahlah..ye tak... at least dorang kawin gak akhirnyer.. aku ni yang tak kawin2, apa kes? alah takyah nak marah2 la Amy, dah jodoh diorang... doakan je, dorang will live happily ever after... dapat pahala....

Amy said...

Tak marah diaorg, I just don't like their attitude towards my sister. Tu je. Aku harap diaorg tak kacau adik aku dah..biarlah adik aku hidup tenteram tanpa 'drama' dari diaorg lagik..I think she's better off without friends like them.