Wednesday, April 18, 2007

YabedabedooOOooOooo...!!!

Selesai sudah...it's finally over. It went smoothly, the UK people even commented on how the documents prepared are well organized (dia tak tahu betapa tunggang terbalik kitaorg buat keje :D) and thank us for the job well done. Sengih sampai ke telinga aku petang tadi. It was worth the hard work la... walaupun aku tahu UK people ni mmg polite bila memberi pujian kan tapi this time around mmg aku rasa well prepared la kalau compared to last time October. I sure hope the next board in July pun smooth sailing. Was hoping for a staff replacement by then. I've been waiting since November..it's not easy to work efficiently when my team now comprises of only S and me, when we used to have 4 people in my team *sigh*

Enough about work..I want to blog about something else. About someone annoying. Well, annoying to my sister la. I've told Tiyah that I wanna blog about this, to keep it here as a 'diary'. One episode of her life. Tiyah went to secondary school in Perlis with this polan M. They became close and after some time, M had confessed about his feelings but my sis cam tak ready. After a while, she plak confessed but this time M said he already got someone else. Ok la kan? He also like buaya-buaya eventho tak la handsome mana sgt... and they remain as good friends, thru all the fall-in-love-then-break-up over and over again with other girls.

Bila tengah bercinta, dia buat tak layan je dgn Tiyah..bila dah break up, pandai plak cari adik aku nak ngadu kononnya.. sampai la one time, dia bercinta sakan dgn W, yg sangat poyo bagi aku la..ewwww. Tup-tup, satu hari, last year si M ajak le adik aku lepak2 and my sis bawa la kawan dia K yg single mingle. Bleh plak si M ni ada niat nak ngayat si K ni gak walaupun tengah bercinta dgn W bagai nak rak. Yg K ni plak macam la tak tahu M punya perangai, lalu jatuh hati le gak. Kira lantak korang la kan tapi yg aku tak berkenan, bleh si W tepon/sms/email adik aku maki2 adik aku sbb kenalkan K kat M...aik?? Aku tengok sendiri sms tu tau bila adik aku dah kuar air mata.... cam lahanat gak la kan? Aku pun ada gak la guna kuasa veto aku sebagai kakak dan telepon si M ni suruh dia nasihat sket W tu.. naper nak involve adik aku kan? Tapi tak jalan, last2 aku call si W sembur sket..brutal kan aku sebagai kakak?

Anyways, oleh kerana perkara2 di atas, adik aku pun dah mula rasa hambar la dgn kawan dgn M & K ni sebab bila dah sibuk bercinta, tak peduli pun pasal adik aku sbg kawan.. kira senang kata, bila susah je cari..padahal adik aku dah lama kawan dgn M.. cinta punya pasal, dah tak peduli kawan kan? Baru2 ni dah bertiup la angin dengar2 nya nak bertunang dah M dgn K ni (terror gak la sbb baru bulan lepas Tiyah jumpa M pegi concert dgn W, ex nya..isk isk). Tiyah said she can't be bothered anymore. Tapi yg herannya, tetiba plak bila dah nak bertunang ni, sibuk nak ajak Tiyah gi makan la, konon nak citer something la..Tiyah buat bodo jek, just like what I would do. Bagi aku kalau orang tu tak paham2 hint yg kita ni malas nak kawan dgn dia, mmg muka tebal la org itu.

Tiyah just got the sms that K had invited her to come for the engagement do this Saturday. My advise? Tak payah pegi la... bukan penting pun. I know Tiyah don't have any feelings for M anymore but she still terasa about how their friendship is treated, especially when dia kena 'serang' dgn W dulu tanpa di defend oleh M.

Kenapa ah... kadang2 org bangga sgt dgn status diri nya, for example, dah nak bertunang, dah nak kawin, dah dapat anak... kenapa mesti nak cerita dekat ex/bekas crush? Nak tunjuk/buktikan yg ko happy? So, what? Nak buat si ex/bekas crush tu lagi terasa? Please la. Bodo piang punya orang.. your life, keep it to yourself la.. or go create a blog and brag all you want.

Sekian :D. I sure hope Tiyah will find her Mr Right soon.. and may that man love Tiyah with all his heart, or else...siap la! *rolling my sleeves* ehehheh.

14 comments:

neomesuff said...

ayoyo..fenin plak baca W, M, K nih hehe. y're right la..some ppl are just being stupidly-vain . If M i slike that...marriage..hmmm ..harap bahagia

Amy said...

Keh keh..nama samaran..terpaksa la beb. Thats what I thought. Kalau dah masa bercinta dgn W, bleh break up sbb nak dgn K.. pastu bleh plak still gi dating dgn W kat concert, haiyOO all the best la in the marriage. Cuma jgn nak kacau adik aku plak kalau ada masalah lagik, aku lempang kat situ gak nanti :P

Anonymous said...

Huyyooo......

Amy's wrath.Takuuuttt...

cpj said...

amy.. aku pun nak jadi adik ko lah. best! boleh eh?

Anak Ayah said...

KA punya M! Tiyah kiut miut, senang cari bofren yang sama kiut miut.

M budak perlis ka? Perghh... suruh dia pi jual belacan kat sg. berembang laa....

Unknown said...

ZASSS kan.....aku just harap kawan2 aku nanti tak salahkan aku bila diorang ada problem la...sila refer to my blog baru2 ni hehehhe.....agak lahanat la sebenarnya diorang nak salahkan adik kau...

di.di said...

rela digoda dan tergoda.. bestnyer!

sian adik ko, tak pasal pasal kena maki.

~saya DIVA yang suka makan belacan~

Zetty said...

i agree with you, tok sah la pegi majlis2 org mcm tu. because if she is seen there, nanti org ingat tiyah is taking M's side. buat apa nak sakitkan hati sendiri?

Amy said...

Maff - Jgn main2 Maff, when it comes to my only sister, takde kompromi dah :P

Cik Pij - Bleh, lepas ni panggi saya Kak Amy yek? :D

Aunty Teh - yup org Perlis. I swear I could strangle him tau.. geram.

Fina - Yup, dah baca semalam blog ko pasal kawan ko tunang tu. I think they look good together. Kira ko membina masjid la. Aduih fina kalau ko baca email dan sms yg cik W bagi kat adik aku, rasa nak simbah lumpur je kat muka dia. Very rude and memalukan diri sendiri.

Diva - Memang. Terkedu budak W tu bila aku call.. aku tak maki dia balik, aku bagi kata2 pedas jek :P

Zetty - Aku dah cakap kat adik aku tak yah pegi, just bagi je apa2 esxcuses.. buang masa jek. And I found out just now, K si begging my sis to go so that sis can be translator konon, sbb M org perlis. Ces, sama-sama cakap melayu, cuma loghat utagha jek.. takkan la payah benor nak paham. Bukannya cakap German ye dak?

Zetty said...

sikit punya tak valid alasan dia. nak pakai translator la pulak..setakat org KL cakap ngan orang Perlis, takkan sampai nak pakai translator.

dah tiyah, dengar cakap akak kau yg lagik arif itu...toksah pegi.

emo la pulak makcik kan.

Anonymous said...

Zetty - Well K org Kelantan, M org Perlis..but I still can't find any logic to that la. I know Tiyah is quite hurt at the moment..aku suruh dia gi jalan2 shopping besok, retail therapy :P. Takpe ko emo, sbb aku pun emo kalau melibatkan adik aku ni *hugs*

ween said...

i think k tak lah salah sgt, dah kena ayat ngan mat romeo cam tu, ish.. tapi amy, budak M tu agak2 kalau aku jumpa dia nak pelangkung buleh dak.. dah bertunang buat cara cam dah bertunang..

to tiyah, no worries, man like that ceh, tak guna layan.. totally buang masa..

Amy said...

Ween - keh keh ween nak tolong pelangkung yek? sila, sila :)

Inn said...

As a sister, im protective too. so.. i totally can relate if u turn all brutal. heh.