Friday, August 08, 2008

The day it's 08/08/08

Olympics have started eh?

Which sports I would normally watch? Badminton, bowling, anything on the track (olahraga), swimming, gymnastics...kalau ada tennis, golf or angkat berat...terus tukar channel.

I pestered Ayah to help me call the house developer..hihihi bad daughter I know. Latest update the house will be completed after Raya..tapi dgn CF, kunci, pasang grill...mahu tahun depan gak ek labu? But hubby was smiling last night upon hearing the progress. We planned to visit the site tomorrow and daydreaming :).

I might not have the best future planned out, I don't think I have the privilege to plan how many kids Zul and me want, whether I want a boy or a girl next year like some people can. Some can plan how many kids they want before they are even married, I can't. Don't get me wrong, of course la I would love to have kids tapi paham je la situation kitaorg. So, I've stopped 'planning' on how many kids I want, kalau ada rezeki pun dah cukup bersyukur. Nope, I have not given up, still trying and putting in efforts, selagi mampu. But what I do know, I want and hope to grow old and grumpy and fat with Zul, in our own little abode. Moga dipanjangkan jodoh kami ke akhir hayat. AMIN.


"Aku sering membina angan. Membina istana indah. Dia sebagai raja dan aku sebagai ratu. Biarpun istana kami hanya sekadar pondok kecil, namun aku tahu.. dia akan sentiasa di sisi dan mencintaiku selamanya."


-Aisya Sofea (Selagi Ada Dia 2008)-





10 comments:

MHB said...

Ameen... May all your wishes come true dear, insyaAllah...

Zetty said...

amiiinnn!

Nomee said...

Aminnnnn! *muah*

Anonymous said...

Myheartbleeds - I rasa dugaan dan rezeki yg Dia bagi berbeza2 antara kita kan? I'm teaching myself to be more thankful, it's hard when everybody around you seems to have everything in the world, tapi Tuhan tu maha adil, maha penyayang, maha pemberi rezeki..we have to believe in HIM..

Zetty - Thanks *hugs*

Nomee - Thank you beb mowahs balik

Mas Rahim said...

so, apa komen ko citer terbaru aisya sofea tu?hehehhe apa2pun, for me, Adam & Hawa still d best! rindunyaaa adam mukhriz hahahha

cpj said...

amin..

neomesuff said...

i dok bercita cita nk tgk olimpik..tak tgk tgk pong hehehe

Amy said...

Kod - Memula tu agak slow, bila sampai part Ari & Idris kat Korea, aku dah laju takmo berhenti sampai ke page akhir ehehhe. Buat aku teringin nak pegi Korea, buat aku teringin nak beli cd winter sonata dan tengok lagi skali :)..Still, Adam & Hawa paling best. And aku still tunggu novel dia yg terbaru..eheh..ko suruh dia buat novel setiap bulan leh dak? Letih la nak nunggu every year

Pijah - Mekasih..apa citer?:)

Kak Nomee - So far, amy dah tengok swimming je..

Arena said...

Me have watches lotsa olympics.. kalau tertengok volleyball brazil, jgn lupe tengok Giba.. hensem giler, sampai ed dah malas nak layan aku drool depan TV, muahahhaha.

Takpe sis, kita ni kena syukur banyak2 that we are married to the love of our life. Yang lelain tu pelan2 lah kita usahakan. Ramai lagi yang tak berpeluang rasa cinta cam tuh..haaa jiwang tak..

Anonymous said...

Giba?? Ok noted. Besok akan ku drool kan..eheheh. Tuhan tu Maha Adil kan Na, Dia bagi sket, dia ambik sket :). Aku bersyukur aku jumpa Zul, yg menerima aku seadanya..wah jiwang tak abis2 ni...maybe sbb anniversary lagik 4 bulan kut eheheh.