Friday, October 02, 2009

Citer Raya basi and such

*pictures updated*

Tak sudah2 kan gambar yang sama kat bawah tu, orang lain pun ada laki gak..huuhu.


Macam dah basi plak la citer Raya, tu la asyik postpone je :). Apa yg dibusykan pun aku tak tau, malam2 kat rumah dah buat2 keje rumah pastu letih, tido. After effect of Hari Raya kut. Ada je yg nak disalahkan haha.

Ok la story serba sket. Few days before Raya, I went to KLIA to meet Intan Lily who's going off to Newcastle with Amin as Amin is pursuing his PHD. Previously tu ada jumpa gak diaorg masa Intan made a one day trip to KL for Visa arrangement. Insyaallah, they'll be there for 3 years. Tengah berangan nak visit them and jalan2 kat sana dgn Zul, insyaallah..bila duit nak terkumpul ni? :)


Raya morning as always, was spent in KJ. Abang and family on Saturday dah bertolak ke JB. So it was just my parents, my sis and us. Lepas sessi mohon maaf dan bergambar, Zul and me left for Pahang and reached there before noon. Second Raya, the whole of his family gerak sama2 ke Kedah before going to Perak on 3rd day Raya as ada wedding on 4th day of raya in Taiping. Panas gila kat sana, sepapan Ponstan aku consumed. Bayangkan dari Pantai Timur ke Utara and back to KL. 'Marvellous' kan?

In conclusion, it was quite a tiring Raya for me. Bila ada rumah baru, semua kena buat sendiri (tak mampu nak upah maid)..tangan ada dua setengah je. Setengah tu B punya tangan, hehe bila dia tak keje tu memang dia tolong. Sometimes kena mina tolong, sometimes takyah minta pun tengok2 dia dah basuhkan pinggan, angkatkan baju. Ok la tu, membantu la gak. Sehari sebelum Raya tu, aku dok sibuk2 sental2 mop2 dapur dgn bersungguh sbb nak tinggal rumah lama and I fell down in the kitchen, not once but twice :((. Sekali tu jatuh on my butt.. walaupun kulitku tebal, tetap sakit woo. And the second time, jatuh ke tepi with my hands supporting my weight and I had bruises on my right palm. Aduih.

As updated on my FB status, will not be holding any open houses for this Raya. I would more prefer if you all nak dtg, plan in a group of 5-10 and let me know, aku masak la sket2.. terpaksa la dtg batch by batch, rumahnya tak besar mana pun (dgn kepakaran masak yang terhad). So, jgn la kecik2 ati if aku load gambar korang terasa aku tak jemput plak. You are welcome to come. As of now, weekend ni dah full dgn aku sendiri pun ada open houses and weddings to attend. Sunday night so far takde apa2 lagi. You all nak dtg weekdays night pun takpe..apa yg penting, kerjasama...eh apa yg penting call aku la dulu..if aku pun takde hal, I would be happy to be a host.

Betul, bila ada rumah sendiri ni, aku suka plak kawan2 datang lepak2..for the past few days ni, my sis and cousins have been hanging out at my house sbb we all ada special project for one of our cousins, Afiqah who's leaving for Egypt this coming Tuesday to do Medic. Lagi best sbb cousin dgn adik aku ni belasah je makan apa yg aku prepare, be it simple lauk or just nasi goreng bodo. Haha. And we end the night with Tiyah's nescafe kaw yg sgt power..siyes sedap kalau adik aku tu buat.

And Saturday baru2 ni, pegi lepak dgn second2 cousin (anak2 kepada sepupu2 Mama).. dah besar2 panjang dah diaorg ni..memasing dah ada FB..seronok la gak dpt keep in touch as some of them duduk kat Perlis and jarang berjumpa. And I have three cousins living in Brunei (anak2 my late Uncle, my Mama's youngest bro) and two of them are already on my FB. *sigh* bila tengok diaorg ni semua aku terasa tua. Haha..

Ok seperti biasa, gambar load kemudian :)..Have a nice weekend, I sure am going to enjoy my weekend, insyallah.

No comments: