Tuesday, October 26, 2010

The winner of it all

There's a new Gian.t Hypermarket in Equin.e Park, near Pasar B.orong Selangor. Having stayed in KJ since 1983, G.iant mmg ada significance nya in my life la, kan. My house is quite near to the K.inrara Giant but for some reason I don't want to spill here, of course I was looking forward to the E.Park's Gian.t.

I didn't notice it will open only on 21st Oct and Zul and I had went there last 2 weeks only to find that there's only construction workers there. Zetty and my colleagues told me it will only be opened on 21st la! So malam ni ada rasa free sket and sabun, minyak serba serbi dah nak abis. So I suggested la to Zul that we should do some grocery shopping since I'm super excited he'll start his night shift tomorrow. So, selepas memasak kari ikan bawal dan dinner, off we went to the new G.iant.

My colleague told me she had passed it several times and most of the times, the parkings are full and ramai yg parking sampai ke luar dan bawah kat jalanraya. I was thinking to myself petang tadi 'Malam tak teruk sgt kuttt'. OMG, nak cari parking pun jammed. Agaknya sbb hypermarket baru, so semua excited cam aku kut.. ataupun sbb gaji baru masuk, maka semua pegi beli belah sekarang. Seriously, masa trying to get out from the parking, aku tengok ke dalam tempat eskalator tu, perghhh berderet org turun dgn trolley dan grocery memasing. Makin kaya tokey Gian.t ni dan bijak sungguh location strategy dia, mmg mantap sbb penduduk sekitar situ dari bukit jalil ke seri kembangan berduyun2 ke situ. Makanya tadi saya cancelkan niat dan pegi je la beli brg kat My Myd.in dan dating minum teh tarik dgn Zul.

Looking at the bright side, hopefully dgn adanya projek2 yg pesat membangun ni, makin naikla harga rumah saya tu yer..Aminnn.

Was quite happy with the FFM result last Sunday. Actually only managed to watch the last 10 minutes sbb terlupa. My favorite winners:

Best Female Actor - Lisa Surihani (double yayy!)
Best Male Actor -
Bront Palarae
Best Film - Magika by the KRU team
Best Original Story - Lagenda Budak Setan
Best Supporting Actor - Shaheizy Sam

Cakap pasal movies ni, Transformers III will be making an appearance soon eh. Tapi not soon enough la, July 2011 kan. Now kat Astro dok tunjuk balik Transformers. Cik abang ni plak, tengok 44 juta kali pun takpe aduih. Hari ni aku balik keje, dia bukakkan pintu pastu berlari duduk depan TV balik. Aku ingatkan citer apa la yg best sgt sampai camtu sekali, rupanya rerun of Transformers *hantuk paler kat meja*


4 comments:

aisha said...

haipp....wah..masak kari ikan bawal tarak pelawa orang eh? tambah dgn kicap best tu...saper kat tak baca..? baca senyap2 jer.. ada keperluan nak marah kak amy, baru la tinggalkan comment.. hehehehe..kim salam kat abg zul..

Amy said...

Dah habis dah, tu yg tak pelawa tu :P. AMboih sejak2 nak jadi mak org ni, asyik nak marah kita ehh :(. Hehe

Unknown said...

Wei julia ziegler tak menang apa2 ke?

Zetty said...

nasib baik aku letak nama Lisa Surihani hari tu tau fina. aku menang! wooohooo!