Sunday, August 21, 2011

Iftar with family

Hai korang..

Dah dekat nak abis Ramadhan kan? The last 8 days je ni. My family came for Iftar at my house last night. Pretty awesome! There were 13 adults, 1 teenager, 2 kids and 1 baby in my small house! My uncle and aunty came from Kuantan visiting their son. So, I invited the whole family. My other cousin plak baru balik dari sem break from Cairo, invited her and my uncle as well. My sis in law and kid pun join sekali, my bro was in Johor for work.
My dad, cousin Aliff, mama and my MakLang

Mama made masak lemak cili api ikan masin, while my MakLang bawa rendang kerang. Aku plak masak udang sweet sour, siakap masak thai, sayur campur and marinated fried chicken. Memang meriah. For buka puasa tu, makan ketayap inti yg my mom buat dan lepat pisang yg my MakLang buat. Ayah beli some donuts (abis anak2 buah aku telan) and kuih lompang.
Lepas buka puasa, while waiting for my Uncle and cousin to come, aku goreng pisang raja yg Ayah dah belikan..sedap giler. Aku teringat kat kau, Aje..tapi apa nak buat, dengan 16 mulut yang ada malam semalam, habis sesikat pisang tu aku goreng, empat kali goreng plak tu. Marvellous. Ada rezeki dapat pisang raja lagi, aku panggil ko dtg eh, adik. :)

Goreng pisang Raja. Nyumss
My cousin Aliff's daughter, Sofeeya Ameera. Syiok gomoi dia, badan padat!

Alhamdulillah takde pembaziran, some lauk2 lebihan tu aku makan dgn Zul for sahur tadi. Tak sabar nak habiskan keje this week and pastu will be on long leave for 9 days. Best! Tinggal nak buat kuih cornflakes and kuih mazola for another batch. Harapnya sempat la. Minggu ni jugak ada majlis buka puasa dgn PPP friends on Wednesday and dengan office colleagues on Friday. Can't wait!

To my PPP friends, cepat2 la RSVP kat FB tu eh, senang Hiemash nak agak2 berapa orang nanti. See you all there!

3 comments:

Mas Rahim said...

yeah..c u later :-) InsyaAllah...

Arena said...

Wahh meriah..

Amy said...

Kod - Tak sabar dah ni..
Che Na - Sangat, happy je rasa bila gather2 dgn family