Tuesday, September 27, 2011

Random updates..layan je la

Macam2 cerita..campur2.

Lepas my last blog post tu, went for my Orthopaedic appointment. Told the doc aku baru seminggu start pakai splint and rasa comfortable. Menulis pun dah berable sebab it limits my thumb/wrist movement so aku tak push or overdo anything le. But still rasa sakit lagi. So, doc decided to give a jab, steroid la sebenarnya. I hesitated at first, sebab tahu kesannya sementara je tapi aku memang tak boleh nak tahan dah.

Masa kat bilik menunggu doc tu datang to give jab, aku sembang dengan nurse. Nurse kata masa jab tu memang sakit ler but would be ok after that. They told me I should have brought hubby along so that I don't have to drive lepas jab. Haih nyesal betul. Padahal Zul ada je pagi tu, in fact he asked whether I want him to follow tapi mengenangkan dia baru abis shift malam and aku pun intend nak gi keje terus after the appointment so aku dgn machonya menolak. Padan muka. Sambil tunggu doc, mata dah macam berair. Suspense ada, rasa nak cancel pun ada. So drama, I know. When the doc finally came, and jab betul2 dekat tempat sakit tu, perghhh pejam mata aku..sakit betul. Siap gerak2kan jarum kiri kanan sebab dia sort of spray the steroid di keliling tempat sakit. Cuba imagine jap, jarum di dalam kulit dan dipusing2. Memang la tak sesakit beranak kan, tapi sakit la jugak.

So after jab, doc kata "You should take MC". Jadi ambik je la walaupun dalam hati rasa bersalah. Kenapa kena rasa bersalah eh? Orang lain senang hati je MC, aku yg susah hati. Haih. Informed my colleagues pastu balik rumah dan tido. Eh sebelum balik sempat singgah cafe dlm Sunway Hosp tu beli strawberry tart yg sedap tu sebagai reward untuk seksaan jab. Haha pandai je reka alasan nak makan kan.

Memang agak sengal rasa tangan kanan. But besoknya tu, kesan steroid kut aku rasa ok je..boleh buat aksi tangan Usop Wilcha, soley soley. Kalau tak jangan harap, jammed je rasa tangan nak buat circular hand movement tu. Tapi aku tak boleh senang hati sangat, aku pakai splint dengan lebih tekun. Bukak hanya bila solat, makan, mandi, masak je. Even tido pun aku pakai. Takde nak segan2 dah, masuk meeting pun aku pakai. Boss(es) pun dah noticed and asked. So harapnya diaorg paham la yg aku tak mampu nak angkat mende2 berat dah. Tapi aku masih boleh perform kerja aku, insyallah. Hope jgn diaorg ada assumption sudah.

Ok enough about the hand la. We had jamuan Raya last Thursday in office, pot luck style. Kiranya all Muslims menjamu bangsa2 lain sempena Raya la. Aku seperti biasa dengan lajunya offer nak buat dessert sebab pemalas dan tak pandai masak. Aku buat caramel, dan ada kawan minta tolong buatkan puding laici. Jadi, 2 caramel dan 2 puding laici. Hambek. Tak padan dgn tangan jammed kan. Aku tak pukul dah telur tu, aku blend je terus. Blender kan movement dia seperti memukul, aku dah biasa try dah sebelum ni and hasilnya caramel tu cantik tiada lubang. Jadi aku gunapakai je cara tu. Mixer aku memang dah bermastautin kat rumah KJ sebab adik aku tengah rajin membaking cupcakes. Aku pun takde oven, so biarlah kat sana. Alhamdulillah ramai yang memuji sedap. Makanan2 lain pun sedap2 belaka, kenyang la hari tu. Gambar tak ambik langsung.

Sabtu lepas convo day for my Uni ni. Macam biasa la, dari pagi sampai ke petang bertapa kat Renaissance tu. Sangat crowded, next year they plan to do two convo instead of one supaya tak secrowded this year. This year aku lead the backstage crew, handling the scrolls and tray bearers. Kira ok la, ada gak la horror moment tapi berjaya cover dgn baik. Entah people on stage perasan ke dak, kena tunggu post-mortem meeting besok to find out :P.

Gambar cilok dari FB kawan2

Then Ahad pegi tengok Smurf dengan Tiyah and cousin, Nadia untuk menghiburkan hati. Saja try tengok kat Gardens. Mahal la sket tickets tapi comfortable and tak sesak. Smurf memang best, terhibur. Hopefully ada Smurf 2. Aku suka part last2 yg dia kata "I smurf you" :)). Lepas Smurf, pegi lunch and a bit of window shopping.

Semalam dan hari ni sambung puasa 6 kasik abis. Alhamdulillah selesai sudah ganti puasa followed by puasa 6. Moga puasa tu diterimaNya. Happy la juga sebab tahun lepas ralat sket sebab aku tak sempat nak puasa 6.

Till we meet in the next post. Thanks for reading!

No comments: