Wednesday, June 06, 2012

Sweet Revenge

Hari ni 6/6/12..tarikh yg cantik, haruslah kena ada entry kan. Aku baru habis tengok final episode of Revenge Season 1 kat Channel 711 semalam. Oh well, yg tengok online last month dah khatam ler..aku ni je lembab dok tunggu yg TV.

Keciwaa..I thought lepas Emily dah break up dgn Daniel, bolehlah Emily pegi confess dekat Jack..dup dap dup dap jantung bila Emily masuk bar tegur Jack, sekali si fake Amanda tayang perut yg dia dah pregnant dgn anak Jack...arghhh (betul ke anak dia??). Gila kecewa muka Emily. Pastu aku terpikir, yer ah kena la twist the plot sket baru bleh bukak ruang untuk Season 2 kan? Cepatlahh haihh.


Revenge

Itulah saya yang gila tengok drama2 omputih ni (selain dari suka tengok reality shows). I'm so hooked on Revenge. Couple of months ago, ter nampak one student ni dok tengok online citer ni, nampak macam best tapi aku tak pasti citer apa. Ternampak minah Emily Vancamp ni yg dulu aku tengok masa citer Brothers and Sisters kat Astro gak ler. Dia jadik Rebecca, Supporting actress je time tu, memang muka innocent. Aku layan Brothers and Sisters sebab ada Calista Flockhart si Ally McBeal kan. Time tu suka betul Ally McBeal :)


Brothers and Sisters

Wah dah jadi heroin dlm citer Revenge ni. Then last month kut aku ternampak promo kat Astro pasal citer Revenge and I saw her. Terus teringat yg aku nampak student tengok tu. Yess! Found it. Aku start la tengok kat Astro tu pun dah episode 7-8 cam gitu. Few weeks after that, ada marathon memang aku layan ler sebab aku tak baper paham naper yg dia sgt dendam tu. So melepek la seharian depan TV layan dari episode 1 sampai 15 kut..sambil buat keje rumah. Mmg syiok. Memang tepat watak tu dgn Emily ni sebab expression muka dia lembut, macam ko tak sangka dia pendendam gitu. Makan dalam!

Dulu-dulu masa layan Grey's Anatomy Season 1 kat NTV7 8 years ago aku macam, eh takde org lain ke tengok citer ni..macam taktau nak sembang dgn sapa now dah masuk Season 8 dah. Citer Lost pun aku layan awal dari siaran TV sbb dapat downloaded copy dari officemate. Punyalah layan, best sbb Zul pun layan. Tapi we all stop lepas Lost 3 kut sbb dah betul2 'lost' and doesn't make sense dah. Pastu Zul pun tak layan dah sebab citer2 yg aku layan semua citer2 pompuan2/cinta2 so dia kureng la. But dia give in la if aku dah ckp "Nanti 10.45pm remote saya punya!" :). 


Grey's Anatomy, Pretty Little Liars, Desperate Housewives dan macam2 lagi la drama. Sitcoms pun aku suka gak How I Met Your Mother..tapi bila dah byk season ni dah rasa macam, aihh bila nak citer yg mana satu mak ko ni! Some series tu better takyah byk sgt season kan..Citer macam F.R.I.E.N.D.S tu just nice bila dia end the series. And now aku tgh suka website Project-Free TV sbb video dia agak laju cuma kalau Season yg dah bertahun2 lepas, ada kemungkinan dah tak boleh tengok sebab host domain/server dia dah tak wujud. And aku baru tahu Brothers and Sisters tu dah Season 5. I thought they stopped after Season 2 sebab Astro tunjuk sampai Season 2 je. Ces.

What's your favorite TV drama?

Ni ada quotation aku ambik dari internet, tapi takde kena mengena dgn citer Revenge ler



 Picture sources : Mr Google

3 comments:

Arena said...

Aku malas nak start tengok revenge nih. Sebab once dah start payah nak stop. So at the moment aku tak follow apa2 series sangat.

Pepagi at 8.30 am aku akantengok Greys anatomy reruns bersambung dengan 9.30 am private pratcice reruns pulak. Hahaha.

pB said...

akak pun kecewa sebab Amanda tidak dpt bersama dengan Jack ....

Amy said...

Che na - aku biasa ler hehe. Zaman sekolah pun bleh layan Knots Landing dgn Dynasty dgn mama. Tapi Bold n Beautiful aku tak suka sbb meleret lama sgt aku nyampah
Kak PB - kan? Tapi naper jack pegang perut amanda pAlsu tu? Amy rasa dia nak check betul ke ada movement baby dan amy rasa hati Jack mmg kuat pada Amanda yg sebenar tu..wah berangan tak abis hihi