Tuesday, July 27, 2010

It's my house's (coming) first year anniversary..

Chewah rajin bukan? :)

Citer pasal rumah la plak. This 1st August marks my first year with B living in this house. After spending a LOT of money renovating, we kinda settled in that sampai sini je la renovation. Tunggu la lain tahun plak.

When we moved in last year, I think my house is among the first in my row to be occupied. Now, the corner lot is the last to be occupied. Ada la jugak disadvantage bila rumah aku antara yg first yg complete renovation, bleh pekak telinga bila jiran sebelah renovate, sabo jek la. Now both side dah complete renovation, lega jek rasanya. My right neighbour is a Chinese teacher who lives with her mother, very nice and very quiet, kiranya we only talk when necessary. Aku tak kacau dia, and vice versa. My left neighbour is an Indian, and from what I understand is a K.FC manager (ada chance nak dpt voucher ni Intan Lily hihi) and I think is moving in very soon sbb rumah dia dah siap renovation, tinggal pagar je belum buat.

You see, bila buat budget nak renovate, tak pernah plak terpikir nak buat sampai depan (porch). I gave so much detail about my kitchen, room kat belakang and the airwell. Bila rumah kiri kanan dah siap renovate, alahai rumah aku macam 'tersepit' plak porch. Yg untung sbb both side of my pagar dah jadi tembok and both my neighbour dah 'tolong' catkan my side :). And I think my front gate is the only gate yg pakai gate hijau dawai asal dia tu hihi.

Tembok rumah neighbour kanan, dan kemudian pagar dawai saya

Tembok rumah neighbour kiri, kemudian pagar dawai saya. Masa ni tembok belum cat, sekarang dah cat, maroon gitu.

Belasah la Labu, kena merangkak nak kumpul duit balik..berangan nak buat tile kan porch and gate tukau gate letrik, wahhh tahun berapa baru nak tercapai tu kan..takpe. Dream a little dream eh? Insyallah one day. Bila baca balik posting2 before nak pindah tu, aku senyum, to see how much effort I have put in for this house dari basically nothing sampai la sekarang.

Owh, we celebrated Adam's birthday last two weekends. Just a small do of my family and my sis in law punya family at my bro's house. Beria adik dia dok tiupkan lilin kat kek Adam sampai kena pegang dgn mak dia..hihi. Dah ler makan kek macam makan nasi :)

Malam ni full moon yg sangat besar dan terang. I've noticed that when I started to live in BJ, the moon seems to be bigger and brighter. Maybe sebab duduk atas bukit kut.


Here's hoping for a more frequent update!

5 comments:

Anak Ayah said...

encem la Abang Adam tu.

Amy said...

A.Teh - Tu la dua org buah hati saya. Sokmo Adam tu kena buli dgn Akif, sian. Dah la makin kurus hehe

Fini said...

Congratulations on the anniversary of the house!Cepatnya 1 thn kan? I think I can relate! We're in the new house now and it is such a relieve to see all your efforts and ideas materializes to give you your dream home!!I loike!!hehe...how are you doing?

Amy said...

Hey Fini! Macam mana berpantang? :) Betul, sedar tak sedar dah setahun rupanya. At this time exactly a year ago, I was frantically packing things from my room. Now dah ada rumah sendiri :). I am doing ok Fini, busy busy (what's new la kan?) tapi ok, so far so good.

mamacrocs said...

apsal aku boleh miss ngko punya entry ni ekkk...hari hari aku masuk sini...voucher kepsi ngko minta lebih sket coz kat newcastle ada Kepsi halal, nanti ngko sampai kita pergi kay