Monday, March 07, 2011

Randomness dari post basi

Yeap, it's been 2 weeks since the last post. Nak kata keje banyak, mmg la banyak tapi dah balik rumah bukan buat keje pun. Well buat la sket2, tapi most of the time kalau tak buat keje rumah, aku lepak tengok TV sampai tertido. Memang takde alasan konkrit la naper nak tak update hehe. Padahal banyak je rasa nak bercerita.

From my last post previously, the last 2 weekends were superb. Pegi membeli belah di KL with my mom and my aunty. Baru sibuk dok cari material nak buat pakai masa wedding my cousin in Kuantan end of this month. Nak cari the right greyish color yg aku nak, hai mencabar sungguh. Habis segala Jakel, Euro Moda, Harisons dan akhirnya berkenan yg Nagoya punya. Kira sampai dua kali berenti minum la baru semua puas hati dgn pilihan masing2. Sekarang tengah tekan tailor suruh siapkan cepat2, nak pakai cepat heheh.

Gambar2 dicilok dari FB Zied sbb camera dia lawa giler, mmg jauh beza dgn gambar yg ambik pakai handphone gua hehe. Eh aku tak bagitau eh aku dah tukar handphone baru? :)

Lepas puas berjalan2 di siang hari, malam tu pegi farewell dinner with my TEKBES geng. Farewell was for Zied who's migrating to Aussie with her hubby and daughter Zoe. There were Inn and Raff with their hubby, and Noresh, Kak Dilla, Ros and me yg datang solo :). We had it at Empire, Subang. Menunggu queue saja dah sejam setengah noks. Lapo jek rasa. Selepas Kak Dilla menggunkan kuasa vetonya, we got our seats, yeay finally :P. Lepas tu mmg makan, sembang, gelak all the way, as usual. Anak Inn so handsome, but aku banyak main dgn anak Zied, Zoe sbb duduk sebelah dia. Oh my, that little girl could really smile and laugh. Acah2 sket je dah gelak bukan main, dgn rambut terpacak2. Geramness! I could see people from other tables admiring her as well. Dah pukul 11pm, we said our goodbyes. I'm glad I organized this farewell. Yelah, it's been 17 years of friendship, kan. Rasa tak best plak if no proper farewell. Well some of them maybe akan jumpa Zied lagi before she left in couple of weeks time, tapi aku mmg maybe tak jumpa dah sbb this weekend akan ke Kuantan, to help my aunty with the wedding prep and pegi ke Kuantan lagi end of the month for the reception.

Apa lagi eh..last week Tuesday my officemates ajak buat makan2 potluck gitu. So aku buat ayam masak pandan.. kebanyakannya cakap sedap. Boleh la, ni antara menu yg aku masak kat rumah bila aku malas. Ada ayam, ada daun pandan, jalannnn. Makan panas2 dgn nasi mmg syiok.

My nephew, Akif had suffered from fever and dehydration due to him losing his appetite to eat or drink anything. Last2 Jumaat lepas kena masuk drip 1 bottle pastu he was discharged. Sedih je la dengar suara dia over the phone. Selalu ceria jek, nampak susut sket.

Then my brother and family came to my mom's house last Sunday and we had breakfast together, mama masak pulut makan dgn kelapa and ikan masin. Aku makan pulut dgn ayam goreng hehe. Tu je yg aku lalu makan. Tak reti le makan pulut dgn kelapa. Alhamdulillah Akif dah ceria balik tapi Adam plak yg lembik, berjangkit demam. Get well soon, Adam. Tapi dlm demam tu, sempat le main2 air dlm pool yg my dad baru belikan. Sakan. Pastu tak sah kalau tak nangis sebab kena buli dgn aku hihi..

Tak sabarnya nak tunggu Friday..keje half day and off to Kuantan with mama, sis and hubby. Yeayy :))

Eh besok nanti aku buat blog post review on satay, ok? Insyallah.


4 comments:

mamacrocs said...

first aku nak resepi ayam masak pandan,kat sini ada daun pandan so aku dah ada dua resepi nak suruh ngko masak nanti,opppsss 3 special request anak aku punya udang, second aku nampak noresh cam cantek berseri dia dah bersalin ker belum weh

Amy said...

Intan - Haha senang sesangat la ayam masak pandan tu. Nanti aku inbox kau. Tu mmg masakan bila aku dah malas sesangat dan utk mulut aku jek hehe. Ha ah Noresh dah bersalin ler, lepas Raya rasanya.

aisha said...

alaa..balik kontan..kita tak dibenarkan balik kuntan slagik aufa tak umur 6 bulan.. not alllowed to travel.. nak balik.. by the way, tepek la skali resepi ayam pandan akak tuh...mcm sedap jer rupa bentuk nyer..

Amy said...

Sha - Takpe nanti kita tolong kirimkan salam kat pokok2 tepi jalan kat Kuantan tu hihi. Ok la, japgi akak postkan recipe hehe..